12 februari; Miami

Onze laatste dag in de bruisende stad Miami. Wat is de stad toch nog ontzettend groot. Inclusief de agglomeratie telt de stad Miami ruim 5,5 miljoen inwoners.

Vanmorgen willen we ontbijten bij een typische Amerikaanse diner restaurant. We kiezen voor de Ihop. De dichtstbijzijnde Ihop ligt in Atlantis Heigts (North Beach, Miami) ca. 7 km rijden met de auto. Voor weinig geld veel eten.

Uitzicht vanaf North Bay op Miami.

Na het eten rijden we via North Bay Village naar de wijk Wynwood. Alles in deze wijk draait om straatkunst. Veel muren van voormalige warenhuizen in de straten van deze wijk zijn beschildert met graffiti. In het centrum van de wijk ligt achter een zwart hek de Wynwood Walls. Vanaf 2009 gingen de eerste artiesten hier aan de slag om prachtige muurschilderingen te maken.

We lopen in dezelfde wijk een leuke gitaren winkel binnen, WaltGrace Vintage Cars&Guitars. Er zijn hier ook oude auto’s te bewonderen.

Vanaf Wynwood gaan we naar de wijk Little Havana. In Miami wonen meer dan 1 miljoen Cubanen. Havana is de hoofdstad van Cuba vandaar dat er een volledige wijk genaamd is naar Havana, Little Havana. Door het communisme zijn veel Cubanen naar Miami geëmigreerd.

We bezoek het buurtje Calle Ocho in deze wijk. Hier zijn veel Cubaanse restaurantjes, winkeltjes en ook de Cubaanse sigarenzaken niet te vergeten. Verder is er ook een Walk of Fame. Op de straat zijn de namen van bekende Cubaanse en later Zuid Amerikaanse sterren gezet. We vinden o.a. de ster van zangeres Gloria Estefan.

We drinken in een restaurant wat en lopen daarna de straat af. Verderop bij Domino park spelen Cubanen een spelletje Domino in de buitenlucht. Het gaat er fanatiek aan toe.

We rijden via de 195 terug naar Miami Beach. Voordat we terug gaan naar ons hotel willen we nog even kijken bij het Holocaust Memorial. Het werd bedacht door een commissie van Holocaust overledenen in 1984. In 1990 is het gedenkteken geopend. Indrukwekkend om te zien.

Tegen 14.00 uur zijn we terug bij het hotel. We doen onze zwemkleding aan, smeren ons in met zonnebrand en lopen naar het strand. Bij marker 18 gaan we het strand op.

De totale lengte van de stranden van Miami Beach zijn net geen 15 km lang.

Het weer is heerlijk. De zon schijnt, het is ca. 27 graden. We hebben ligbedden en houden het hier wel uit. De zeetemperatuur is heerlijk en we frissen ons op in de golven van de Atlantische oceaan. Om 17.00 uur gaan we terug naar ons hotel.

Onze laatste avond in Miami. We gaan eten bij de Mexicaan, bij Oh! Mexico. Het restaurant ligt aan de Espanola way, een gezellige straat met veel restaurantjes.

Het eten smaakt prima. Na het eten lopen we naar Ocean Drive om de mooi in de avond verlichte Art Deco gebouwen te bekijken.

Om 22.00 uur zijn we terug bij het hotel. We doen nog een spelletje en gaan daarna slapen. Morgen verlaten we Miami en gaan we naar Key West.

We hebben vandaag 47 km gereden. Het was een mooie licht bewolkte dag, maximaal 27 graden.

4 gedachtes over “12 februari; Miami

1. YVO SAJET

Komt allemaal heel bekend over.
    Ikzelf heb 8 jaar gewoond in Marathon op mijn boot Pirate’s Lady en had een vaste ligplaats
    in de marina DOCKSIDE. In de overkapping van de Tikki-bar van Dockside hangt nog een roze kromme roeispaan met mijn naam erop. Natuurlijk ken ik KEY WEST ook heel goed, daar heb ik veel zaken mogen doen.LEUK, dat jullie dat allemaal meemaken, TOP.